BASINDAN...
“Acının derinliklerindeki hüzünlü gülümseme, tüm duyarlığı ile direnme gücünü gösteriyor. Gerçekleri bir de sizin fırçanızdan utanarak izledim….”
Yurdagül ERKOCA
1988, Cumhuriyet Gazetesi
-----------------------
“... Gerçeğin yansıması olarak bu sergi, Platon’un “Sanat bir göz yanılması değildir; ima etmektir (anıştırmaktır)” fikrini canlandırıyor…. Psikolojik etkiler, hiçe sayılan onur ve depresyon gibi iletilmesi çok güç olgulara değiniyor Alime Mitap… Bu tanıklıklar satır aralarından, şekiller, renkler ve dışavurum öğelerinden okunabiliyor…. Sanatçı, daha iyi bir geleceğe duyduğu özlemle, haksızlıkları çiziyor…”
Fati Mansour
Le Courrier
06.10.1989, İsviçre
_____________________
“ Devlet, izlediği politikayı kendi mekanizmalarıyla yeniden üretip, tüm olanaklarıyla kendine uygun kültürel örgütlenmesini güçlendirirken, toplumdaki, geleceği temsil eden dinamikler ne yaptılar? 12 Eylül dönemine ilişkin örnek vermek gerekirse, yaşanılanı resimle, müzikle, karikatürle ve edebiyatla yansıtan, yansıtmaya çalışan insanlar oldu. GIRGIR Dergisinin tirajının 500 bin olduğunu; Alime Mitap’ın resimlerinin yurtiçi ve yurtdışında dönemin gerçekliğini anlatmadaki etkisini de anımsamak gerekir….”
Günseli KAYA
İnsan Hakları Vakfı
GERÇEK, 1994. Sayı: 27
_____________________
“ Alime Mitap, ilk sergilerini İstanbul’da (Taksim, Ortaköy ve Kadıköy’de) 1988 Mayıs ve Haziran’ında açmış. 12 Eylül Karanlığının 8. yıldönümünde de Ankara’da açmış. Aziz Nesin, Nevzat Helvacı, İlber Ortaylı, Jülide Gülizar’ın katıldığı sergi açılışı, anlatılanlara göre, oldukça görkemli geçmiş. Eeee ne de olsa 12 Eylül kutlanıyor (!) sevenlerince (!)…
1989’daki Dikili Şenliğinden sonra Fransa’da, İsviçre’deki 4 kentte ve Almanya’daki 3 kentte sergileri açılmış…… 12 Eylül tüm dünyaya yayılmış. 12 Eylül’cüler ne denli mutlu olsalar, azdır…”
Bülent Habora
2006, Evrensel
----------------------------
“ …Bir salonda "İşkencenin birey üzerindeki etkileri, işkence görmüş mağdurlara yaklaşım (İnsan Hakları Vakfı deneyimi)", "Yeni bir dünya hayal edebilmek için şiddetsizlik" tartışılırken, bir başkasında Doç. Dr. Burhanettin Kaya "Örselenmek ve unutmak çelişkisinde Sivas olayları"nı masaya yatırıyor, Alime MİTAP’ın "Belleğimizdeki resimler: Eylül Karanlığından" slayt gösterisi eşliğinde 12 Eylül'ün otopsisi yapılıyordu...”
L.Doğan TILIÇ
2007 Birgün